להצטרפות למועדון לקוחותינו כנסו לדף הפייסבוק שלנו

שאלות ותשובות

  מה ההבדל בין מהלך המתלה למהלך הבולם?  

מהלך המתלה הוא התנועה האפשרית של הגלגל מנקודת ה-0 ועד לשיא מהלכו לדוגמה 6 אינטש , מהלכו של הבולם הוא מהלכו המרבי של הבוכנה פנימה , לדוגמה באופניים עם מהלך מתלה של 6 אינטש נמצא בדרך כלל בולם עם מהלך של 2 אינטש .

  מה זה COMPRESSION? ומה ההבדל בינו לבין PRELOAD ?  

COMPRESSION הוא הפונקציה הקובעת את התנגדות מעבר הבוכנה דרך השמן שבקרטרידג' , עם נגדיל את אפשרות השמן לעבור דרך הבוכנה ה-COMPRESSION ירד ומהלך המזלג יהיה מהיר יותר וקל יותר אם נקטין את מעברי השמן יקרה ההיפך , מכאן שרוכב שקופץ ממדרגות גבוהות והמזלג סופג מכות מהירות וחזקות אותן הוא רוצה לווסת יסגור את כפתור ה-COMPRESSION לרמה שתתאים לסגנון הרכיבה שלו , מאידך רוכב XC שהמזלג שלו עובד כל מהמורות קטנות ומהירות ירצה לפתוח את ה-COMPRESSION על מנת לאפשר למזלג עבודה מהירה וספיגה של כל המהמורות , ה-PRE LOAD לעומתו זה עומס הקפיץ , הקפיץ יכול להיות קפיץ פלדה , טיטניום או אוויר , העיקרון זהה ובשלושתם מדובר על התנגדות הקפיץ לעומס המופעל עליו , ההבדל בינו לבין ה-COMPRESSION הוא שהאחד קובע את מהירות הכניסה של המזלג ואילו השני את תנגודת הקפיץ לעומס המופעל עליו.

  מה זה REBOUND?  

REBOUND זו מהירות ההחזרה של המזלג או הבולם , חשוב שלאחר שקיעת המזלג הוא לא "יזרוק" את הרוכב בחזרה למעלה ושהצמיג יוכל להמשיך לעקוב אחרי טוואי השטח , על כן אנחנו מכוונים את ה-REBOUND באופן כזה שהוא יווסת את עליית המתלה או הגלגל וימנע איבוד אחיזה מצד אחד ומצד שני שהמתלה או המזלג ישובו למצבם הפתוח לפני שהם צריכים להתמודד עם המהמורה הבאה ...

  מה זה THRASHOLD?  

THRASHOLD הינו מנגנון הקובע את סף פריצת הנעילה , מזלג נעול עשוי להפתיע באיבוד שליטה כשתוואי השטח משתנה לפתע , כמו לדוגמה אחרי טיפוס בעלייה יש מורד קצר ומדרגה , הרוכב אינו מספיק לפתוח את הנעילה של המזלג ומוצא עצמו קופץ מדרגה עם מזלג נעול , מצב שעשוי להסתיים באיבוד שליטה , ה-THRASHOLD מיועד לפתור מצבים כאלו באמצעות וויסות רמת הנעילה , במהלך הרכיבה במצב נעול המזלג לא יתפקד עד שהוא צריך להתמודד עם מהמורה או לחץ גבוהים ביחס לתנאי השביל הרגילים , או אז תיפרץ הנעילה והמזלג יעבוד וימנע הפתעות לא נעימות מהרוכב .

  מה זאת אומרת 32 מ"מ או 34 מ"מ ? למה מתייחסות האותיות RLCT ? מה ההבדל בין TALAS ל-FLOAT או VANILLA ? בכלל איך אני יודע להבדיל בין הדגמים השונים ולהתאים אותם לסגנון ולאופניים שלי?  

32 , 34 , 36 ו-40 מתייחסים לקוטר הרגליים הפנימיות של המזלג , ככל שהקוטר עולה המזלג יהיה מיועד לרכיבה אגרסיבית יותר ו או למהלכים ארוכים יותר.

R מתייחס למהירות ההחזרה, L מתייחס לנעילה, C מתייחס לוויסות מהירות הכניסה של הבולם או המזלג , T מתייחס לסף פריצת הנעילה.

המזלג צריך להיות מותאם לשלדה של הרוכב ולאופי רכיבתו, מזלג בעל מהלך ארוך על שלדה שאינה מיועדת לכך עשויה להביא לשבירת השלדה במקרה ההפוך מהלך קצר על אופני שבילים אגרסיבים עשוי להביא לאובדן שליטה.

כל המזלגות המצויינים כ-FLOAT הם מזלגות בעלי מהלך קבוע הפועלים עם קפיץ אוויר , VANILLA הם מזלגות הפועלים עם קפיץ פלדה , כך גם ה-40 המצויד גם באפשרות לקפיץ טיטניום , TALAS הינו מזלג עם קפיץ אוויר ובעל אפשרות לשינוי מהלך .

  האם כל הבולמים מגיעים עם כיול זהה מהמפעל והאם אפשר לשנות את הכיול בהתאם להעדפתי?  

הבולמים האחוריים מגיעים אם רמות שונות של כיול ה-COMPRESSION ו ה-REBOUND רמות אלו מצוינות על שרוול האוויר של הבולם באמצעות קווים או אותיות, קו ארוך יותר =בולם עם יותר COMPRESSION קו קצר ההיפך , קווים אדומים מציינים את דרגת ה-REBOUND קו ארוך = REBOUND איטי וקצר מהיר , אם הסימון הוא באמצעות אותיות L.M.F = LOW , MEDIUM , FIRM המשמעות זהה.

במזלגות מדגמי 2013 המגיעים עם ה-CTD ניתן לכייל את רמת ה-COMPRESSION וכמו בשנים קודמות ניתן לקצר מהלך של מזלגות FLOAT.

  מה זה ציפוי קשימה ולמה זה טוב?  

ציפוי הקשימה הוא ציפוי שמבוצע עבור FOX ביפן ונועד לשפר את עמידות רגלי המזלג לשריטות ולהוריד את רמת החיכוך של המזלג , צבעו זהב ומרכיביו הם פטנט שאינו מותר לפרסום.

  על הבולם האחורי שלי כתוב BOOSTVALVE מה זה?  

ה-BOOSTVALVE הינו שסתום מיוחד שמשחרר לחץ בעת דחיסת הבולם באמצעות פתיחת שסתום מיוחד בבוכנה בעת מעבר הבוכנה דרך השמן במהלך ה-COMPRESSION , הדבר מונע מהבולם להידחס ולהיעצר בפתאומיות לקראת סוף מהלכו , כאשר הבוכנה מגיעה לקצה מהלכה ה-BOOSTVALVE שב ונסגר והבוכנה נדחפת חזרה באמצעות לחץ הקפיץ של הבולם ..

 

  מה זה PROPEDAL ולמה כאשר ה-PP מופעל הבולם לא ננעל?  

ה-PP הנו שסתום מיוחד שמונע איבוד אנרגיה במהלך הרכיבה , בבולמים הפשוטים יותר הוא מגיע כמנגנון הבנוי בתוך הבולם ללא אפשרות כיוון אלא על ידי פרוק הבולם במעבדה וכיול ה-PP למצב קשיח או פתוח יותר בהתאם להעדפת הרוכב , בבולמים מתקדמים יותר ניתן לכוון את דרגת ה-PP בהתאם לתנאי הרכיבה , ה-PP אינו נועל את הבולם אלא מונע מהבולם להתכווץ בעקבות המומנט שמפעיל הרוכב על הדוושות בעת הרכיבה , ה-PP לא מאפשר לבולם להתכווץ עד אשר מהמורה או העברת משקל של הרוכב גוברת על נעילת השסתום , שמן עובר דרך הבוכנה והבולם עובד.

  שמעתי שמדגמי 2013 יש מנגנון חדש הנקרא CTD גם לבולמים וגם למזלגות על מה מדובר?  

ב-2012 FOX יצאו עם מנגנון חדש הנקרא CTD, ה-CTD מאפשר לכל מערכת השיכוך של האופניים לעבוד יחדיו במתואם , FOX בנו מערכת שאינה זקוקה לכיולים מסובכים וניתנת לשינוי בהתאם לתנאי הרכיבה במהלכה בלחיצת כפתור על השלט או סיבוב חוגה על המזלג וסיבוב ידית על הבולם , משמעות האותיות של CTD הוא : CLIMB TRAIL DESEND , קרי טיפוס , שבילים , מורד , כל מה שהרוכב צריך לעשות זה לסובב את הכפתור או את הידית בהתאם לסגנון הרכיבה שלו באותה עת וכל מערכת השיכוך של האופניים תכייל בהתאם.

  למה ל-FOX אין מוט מושב מתכוונן?  

FOX הציגו השנה את ה-DOSS מוט המושב המתכוונן שלהם , המוט מתכוונן בדיוק למידה הנכונה והוא מופעל פניאומאטית באמצעות שלט מהכידון.

לעמוד המוצר

  ראיתי באינטרנט שידית השלט של ה-CTD ו ה-DOSS קצת גדולים ואני חושש שהם יפריעו לי על הכידון , למה FOX לא חשבו לייצר משהו יותר נוח?  

 הידיות מאפשרות לחיצה קלה , נוחה ומדויקת בנוסף ניתן להתקין את הידיות בימין, שמאל, למעלה או למטה, קרוב או רחוק מהכידון כך שכל רוכב יכול להתאים את הידית בדיוק במיקום הנוח עבורו !

  יש לי בולם DRCV על אופני TREK אני מנפח אותו ל-PSI 200 ומיד לאחר תחילת הרכיבה הלחץ יורד ל-PSI 150 למה זה קורה?  

ל-DRCV שני תאי אוויר עם שסתום המפריד ביניהם , במהלך דחיסת הבולם השסתום נפתח ואוויר עובר לתא העליון , הנפח גדל והלחץ יורד בהתאם , מדובר בבולם תקין.

  כל חודש אני צריך לנפח את הבולם שלי למה?  

הלחצים בתוך הבולם גדולים מאד במהלך עבודתו טבעי שמעט מהאוויר יאבד , בדיוק כמו עם צמיג , על כן חשוב לוודא את לחץ האוויר לפני כל רכיבה ולהשלים אם חסר , היה ולחץ האוויר יורד באופן משמעותי במהלך רכיבה אחת , לדוגמה מ-180 ל-100 אזי יש דליפה וצריך לטפל בה .

  הבולם האחורי רטוב עם שמן על הבוכנה האם זה תקין?  

כן בתוך שרוול האוויר ישנו נוזל סיכוך שבעת העבודה משמן את הבוכנה , התופעה תקינה ואינה מצביעה על תקלה בבולם.

  יש לי נזילת שמן מאזור הכפתורים מה לעשות?  

רצוי לא לרכב על הבולם ולשלוח אותו למעבדת שרות במהירות האפשרית.

  המזלג שלי משמיע רעשים כמעין שריקה במהלך העבודה, רעשים אלו משתנים כשאני משנה את הכיול האם זה תקין?  

כן, מה שאתה שומע את מעבר השמן בין הדיסקיות של הבוכנה .

  חבר שלי רוצה לתקן את הבולם האחורי שלו לבד...  

שאלה: חבר שלי רוצה לתקן את הבולם האחורי שלו לבד, הוא קנה קיטים ב-E-BAY ורוצה לפרק אותו ולהחליף את האטמים בבית, לדבריו הטיפול יקר וגוזל זמן והוא יכול להתמודד עם זה לבד, הוא שאל אם להביא גם קיט עבורי ולטפל בבולם שלי יחד עם שלו, מה עלי לעשות? אני לא רוצה להעליב אותו אבל אני לא סומך עליו.

תשובה: אתה צודק ב-100% בתוך הבולמים יש חנקן בלחץ גבוה , בחלקם מעל PSI 600 , פרוק והתעסקות עם הבולם ללא הידע וההסמכה יכולים להיות מסוכנים לא רק לבולם אלא גם למטפל , בנוסף ישנם נתונים המשתנים מבולם לבולם כמו טבלאות IFP הקובעות את מיקום הבוכנה הצפה שבתוך הבולם ועוד דברים רבים וכלים מיוחדים שצריך להכיר , הטיפול בבולם עולה כסף , כמו כל דבר אחר , כך גם החלפת צמיג עם טיובלס היא יקרה , או גלגלי שיניים ושרשרת וכן הלאה , התעסקות עם בולם ללא הסמכה תעלה בסוף בכסף רב אם לא תהרוס את הבולם לחלוטין.

  רגלי המזלג שלי לחות משמן למה ומה עלי לעשות?  

המזלג מסכך את עצמו תוך כדי העבודה , רטיבות על רגלי המזלג היא תקינה וטובה , עודף שמן שממש דולף מעל מחזירי השמן ומרטיב את כל הרגל מחייב תיקון .

  אני מנפח ללחץ שלPSI 300 את ה-RP3 שלי והוא עדיין מרגיש רך ואני סוגר מהלך בקלות מה יכולה להיות הבעיה?  

סביר להניח שהבולם שלך העביר לחץ אוויר לתא השלילי שדוחף את הבולם בכיוון ההפוך (בולם התהפך) , במילים אחרות יש לךPSI 300 בתא האוויר החיובי ו- PSI150 בתא השלילי , אלו עברו לשם בעת דחיסת הבולם ואמורים לשוב אל התא החיובי עת הוא נפתח , קורה שהאוויר נלכד שם עקב סתימת המעבר הלחץ בתא החיובי מתקזז עם הלחץ בתא השלילי ולמרות שניפחנו ל- PSI 300 התחושה תהיה של רכיבה עם PSI 150 , במקרה כזה עליך לגשת למעבדת שרות והם יפתרו עבור את הבעיה.

  יש לי מזלג TALAS הוא עובד בסדר אבל מגיב לשינוי המהלך לאט האם זה תקין?  

אם ה-TALAS מתייצב במהלכו התקין בתוך פרק זמן קצר של 10 עד 20 שניות זה תקין , המנגנון עובד באמצעות שינוי לחצי אוויר בתאים שונים בתוך המערכת ולאלו יכול לקחת מעט זמן להתייצב במהלך הנכון .

  כשקניתי את האופניים שלי עם מזלג ובולם FOX המוכר אמר לי שלא צריך לגעת או לטפל בהם אלא אם כן הם יתקלקלו , באתר של FOX ובחוברת FOX שקיבלתי עם האופניים יש טבלת טיפולים מה לעשות?  

חשוב מאד לטפל בבולמים , בדיוק כמו שמבצעים טיפול לרכב , מניעת טיפול מהמזלג ו הבולם יכולים לגרום לנזקים שעלות תיקונם גבוהה כמו כן תפקודו של המזלג ו או הבולם ילך ויפחת בהדרגה.

  אז בשביל מה קיבלתי אחריות אם אני צריך לטפל?  

האחריות מכסה תקלות של המזלג או הבולם כתוצאה משימוש סביר , היא אינה מכסה נזקים כתוצאה ממכות , נפילות וכיוצא באלה , כמו כן האחריות תכובד רק כנגד הצגת חשבונית רכישה מקורית עם שמו של הלקוח ותאריך קניה , האחריות אינה מקנה טיפולים לבולמים ללא תשלום בדיוק כמו רכב המחויב בטיפולים תקופתיים כדי לשמר את האחריות ואת תקינות הרכב כך גם עם מוצרי FOX.

  אז לכמה זמן יש לי אחריות ? ומה קורה אם יש לי בעיה רצינית חודשיים לאחר תום תקופת האחריות למרות שהמזלג שלי טופל כהלכה?  

האחריות המקורית היא לשנה מיום הרכישה , עם זאת במקרה של תקלה משמעותית כמו לדוגמה : קרטרידג' RC2 שנשבר , CROWN מתקתק , מנגנון TALAS שלא עובד והיה והמוצר טופל כיאות במהלך השנה הראשונה סינגל טרק במתואם ובאישור של FOX תטפל בבעיה במסגרת האחריות .

  אני מאד חושש מתקלות לאחר תום תקופת האחריות האם יש לכם פתרון?  

כן , אם תטפל במוצרי ה-FOX שלך במהלך השנה הראשונה , אנחנו נאריך לך את האחריות בשנה נוספת ללא כל תשלום נוסף מלבד עלות הטיפולים. כמו כן במידה ובולם טופל בזמן ובמסגרת הארכת האחריות ניתן להאריך את האחריות עד לשלוש שנים .

  שלחתי את הבולם שלי לתיקון במסגרת האחריות מחנות בבאר שבע , הם חייבו אותי 71 שקלים לדבריהם עבור משלוח , למה אני צריך לשלם כשהבולם הוא תחת אחריות?  

כמו כל מוצר עליו להגיע אל המעבדה או המוסך לצורך תיקון , אנחנו מממנים את החזרת המוצר לחנות או לבעליו במידה והוא אכן נמצא תחת אחריות , על הלקוח לדאוג להביא את המוצר אלינו או להבדיל הוא יכול להיעזר בשרות המשלוחים שלנו , זה כאמור כרוך בתשלום .

  יש עוד שאלות..?  

נשמח אם תיצרו איתנו קשר, במייל, בטלפון או דרך צור קשר!
מבטיחים לענות על כל שאלה!
* שאלות טובות יזכו להיכנס לעמוד "שאלות ותשובות!